خانه خبرها

مصاحبه خبرگزاری تسنیم با مدیر عامل موسسه در ارتباط با گردهمایی خانواده و کودک معلول


خبرگزاری میراث ماندگار غدیر با اشاره به اینکه کودکان دچار آسیب مادرزادی یا اکتسابی نخستین حوزه آسیب پذیرشان ارتباط است، گفت:خانواده کودکان معلول نیز از این آشفتگی ارتباطی مستثنی نیستند و در روابط والدین خدشه ایجاد کرده و در نهایت منجر به طلاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی کلباسی - مدیرعامل موسسه میراث ماندگار غدیر با تأکید بر اصول و اهداف توانبخشی از برگزاری گردهمایی خانواده و کودک معلول که پنج شنبه 24 تیر سال جاری برگزار می‌شود، خبر داد و اظهار داشت: در کودکانی که به هر نحو (مادرزادی یا اکتسابی) دچار آسیب می‌شوند نخستین حوزه آسیب پذیر ارتباط است. این آسیب می‌تواند تنها آسیب فیزیکی باشد و یا می‌تواند با آسیب در سیستم اعصاب مرکزی باعث آسیب ذهنی شود.

وی ادامه داد: خانواده کودکان معلول نیز از این آشفتگی ارتباطی مستثنی نیستند و شاید در ردیف کودکانشان دچار نگرانی در ابعاد مختلف از جمله وضعیت کنونی کودک، آینده و از طرف دیگر یادگیری و کسب مهارت‌های زندگی هستند.

مدیرعامل موسسه میراث ماندگار غدیر تصریح کرد: این آشفتگی ممکن است به حدی برسد که در روابط والدین نیز خدشه ایجاد کرده و در نهایت به طلاق منجر شود.

کلباسی عنوان کرد: خانواده حق دارد از تمامی ابعاد ناشی از معلولیت کودک خود مطلع شود، بنابراین گردهمایی خانواده و کودک معلول با تاکید بر اصول و اهداف توانبخشی و با حضور متخصصان حوزه توانبخشی و پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنرانان این گردهمایی محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت، سید حسن تنکابنی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان،حسن عشایری فوق تخصص علوم اعصاب و سید حمید خوئی رییس انجمن علمی داروسازان ایران هستند. این گردهمایی روز پنج شنبه 24 تیر سال جاری از ساعت 15 الی 19 در مرکز فرهنگی پیامبر اعظم واقع در خیابان دکتر شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، ورودی شماره 11 برگزار می‌شود و عموم شهروندان می‌توانند از این جلسه استفاده کنند.

کلباسی خاطرنشان کرد: موسسه میراث ماندگار غدیر موسسه ای است که با دیدگاه علمی تخصصی، متکی بر پشتوانه دانشگاهی و با همت جمعی از پزشکان متخصص، کارشناسان مجرب، انجمن‌های علمی تخصصی و نیکو کاران خیراندیش با هدف ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، پزشکی و حمایتی به کودکان معلول و خانواده‌های آنان تأسیس شده است. هدف از تأسیس موسسه میراث ماندگار غدیر ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه ویژه کودکان معلول ( فلج مغزی، جسمی حرکتی ، ذهنی و اوتیسم ) است.